Club de Go de la Facultat de Matemàtiques i Estadística

Envieu les respostes abans de dimecres a meldor@gofme.net. Les respostes correctes tindran 2 punts, o 1 si la solució no és la millor. Expliqueu una mica la resposta o poseu la continuació!

Ens consta que molta gent intenta resoldre els problemes però no envia la solució. Animeu-vos, que al final repartirem premis als guanyadors de cada categoria ;)

Aquesta setmana són una mica més difícils, davant de les queixes d’alguns participants ^^

Problema fàcil: Negre vol viure (NO és trivial!)


Problema difícil: Blanc mata. Ko no és suficient! You can do
better.")




Respostes de la setmana anterior

Problema fàcil:


Problema fàcil:

Negre a B14 mata, ja que:

- si Blanc B15, Negre connecta a C14.

- si Blanc C14, Negre connecta a B15. Aleshores Blanc

mata a A14, i Negre juga a B15 de nou.

(Blanc només pot aconseguir un ull, no dos)




Problema difícil:

Totes les jugades de la seqüència són necessàries! 1. Negre O17, Blanc talla a 2. O18 (és l’única variació amb perill). Aleshores, Negre ha de donar atari a Blanc, ja que sinó escaparà amb O16. Per tant és 3. Q19 (també és possible 3. P16, però no P19). Aleshores, Blanc ha de menjar a 4. P19, i negre ho remata a 5. P16 (quan Blanc connecta a P18, Negre N18 el mata).

Negre no s’ha de conformar amb connectar a N11, pot matar blanc en snap-back a L9.


Classificació a ronda 4

Fàcil

Epsilon 6
Erdos 6
Ruth 6
Yrekthelas 6
Tortugueta 4
McCoy 4
Samu 4
Nico 2
Litus 2
Karde 2


Difícil

Epsilon 6
Erdos 6
Yrekthelas 6
Ruth 5
McCoy 4
Tortugueta 3
Samu 2
Nico 2
Litus 2


Setmana 1 clica aquí
Setmana 2 clica aquí
Setmana 3 clica aquí